content top

Σταύρος Κόλλιας | Ένα ρεσιτάλ πιάνου… – Σάββατο 29 Μαΐου 2021

Διαδικτυακά με την Τέχνη

Σάββατο 29 Μαΐου 2021

Σταύρος Κόλλιας | Ένα ρεσιτάλ πιάνου…

Μια ιδιότυπη μουσική προσέγγιση

Ο  Ήχος του Σήμερα , η Μουσική του Αύριο

Η παράσταση θα παραμείνει διαθέσιμη για On Demand προβολή

Μέχρι και την Πέμπτη 03/06 οποιαδήποτε ώρα.

Ο πιανίστας, Σταύρος Κόλλιας, ερμηνεύει σύγχρονους Ιάπωνες συνθέτες σε ένα μοναδικό ρεσιτάλ πιάνου το Σάββατο 29 Μαΐου, στις 21:00, μέσω Live Streaming

 Στο Θεατρο του Πολιτιστικού Συνεδριακού  Κέντρου Ηρακλείου

O Hxoς του Σήμερα , η Μουσική του Αύριο

Σταύρος Κόλλιας: Ένα ρεσιτάλ πιάνου…

Μια ιδιότυπη μουσική προσέγγιση

Σύγχρονοι Ιάπωνες συνθέτες συνδιαλέγονται  
με την παράδοση και τον ήχο του σήμερα,
την
Techno και την εικόνα, την κίνηση και το Ζεν 

H μουσική μου συνεχώς αλλάζει, όπως ένα τοπίο,
ένα σενάριο ή ένας κήπος.

Αλλάζει από ερμηνευτή σε ερμηνευτή,
πράγμα εξαιρετικά ενδιαφέρον
και σημαντικό για μένα,
αφού αυτή η αλλαγή
με παρακινεί στο επόμενο βήμα.”
Toru Takemitsu

Μια ιδιότυπη μουσική προσέγγιση. Ο πιανίστας, Σταύρος Κόλλιας, ερμηνεύει σύγχρονους Ιάπωνες συνθέτες.

Τoshio Hosokawa Toru Takemitsu, Karen Tanaka, Ryuichi Sakamoto και Shigeru Umebayashi.

“Η Μουσική  είναι ο τόπος  όπου οι ήχοι συναντούν την σιωπή” –

 Toshio Hosokawa

….και έτσι ποιητικά, τροφοδοτώντας την ευαισθησία στην αντήχηση, στη σιωπή, στις αντιθέσεις των αποχρώσεων, στη σχέση της χαμηλής και της υψηλής τεσιτούρας  ή της “γραμμής και του”σημείου”,
οι σύγχρονοι
Iάπωνες καλλιτέχνες αντικατοπτρίζουν ο ένας τον άλλον σε ένα άπειρο καλειδοσκόπιο  επιρροών από την Δύση και την Ανατολή.

“H ιδέα του έργου μου Σπουδές Techno περιγράφεται με τρεις λέξεις κλειδιά: Techno, ρυθμός και ταχύτητα” –  Karen Tanaka

.. Me to Hollywood έχω μία σχέση  Αγάπης και Μίσους.. Δεν μπορω΄όμως ν αντισταθώ σ έναν ταλαντούχο σκηνοθέτη κινηματογράφου

Ryuichi Sakamoto

.Ο ήχος, στην υπέρτατη εκφραστικότητά του, ολοένα και πιο λεπταίσθητος, πλησιάζει την ανυπαρξία του ανέμου που θροΐζει στη συστάδα των μπαμπού

Σταύρος Κόλλιας | πιάνο

Επιμέλεια κειμένων και προβολών: Ελένη Μουσταΐρα (Αττική Πολιτιστική Εταιρεία)
Αφήγηση: Ελένη Μουσταϊρα

Πρόγραμμα [Διάρκεια: 90΄]

Σύγχρονοι Ιάπωνες Συνθέτες – Έργα για πιάνο

Η έμπνευση, οι επιρροές, οι εσωτερικές διεργασίες, οι ενδόμυχες σκέψεις για τα συγκεκριμένα έργα αποτυπώνονται στις συγχρονισμένες προβολές και περιβάλλοντα που ακολουθούν τον πιανίστα.

Toshio Hosokawa
Mai-uralte Japanische Tanzmusik (2012)
(Μάιος, αρχαία ιαπωνική χορευτική μουσική)

Toru Takemitsu (1930-1995)
Rain Tree Sketch, SJ 1010 (Σχεδιάσματα του Δέντρου της Βροχής)
Rain Tree Sketch II, SJ 1072

Karen Tanaka
Τechno Études (Σπουδές Τechno, 2000)

Toshi Ichiyanagi
Piano Media (1972)

Karen Tanaka
Christaline III (2000)

Βραβευμένοι Ιάπωνες συνθέτες κινηματογραφικής μουσικής

Με συγχρονισμένες προβολές των σχετικών σκηνών από τα ομότιτλα φιλμ

Riuichi Sakamoto / Βernardo Bertolucci

Sheltering Sky [Τσάι στη Σαχάρα, 1992]

The Last Emperor [Ο Τελευταίος Αυτοκράτορας, 1987]

Little Budha [Ο Μικρός Βούδας, 1993]

Shigeru Umebayashi / Wong Kar Wai

In the mood for Love [Ερωτική Επιθυμία, 2000]

Toru Takemitsu / Hiroshi Teshigahara

Μεταγραφή για πιάνο: Σταύρος Κόλλιας

The Face of Another [Το πρόσωπο του άλλου, 1966]

Σύντομο βιογραφικό του ερμηνευτή

Σταύρος Κόλλιας | πιάνο

Ο πιανίστας Σταύρος Κόλλιας γεννήθηκε στην Αθήνα. Ως υπότροφος του Εθνικού Ωδείου έλαβε δίπλωμα πιάνου με πρώτο Βραβείο και Αριστείο εξαιρετικής επίδοσης. Έχει μελετήσει πιάνο με τον Λεβ Βλασένκο στην Αθήνα και τον Γκεόργκι Σάντορ στο Μozarteum του Σάλτσμπουργκ της Αυστρίας.

Έχει συμπράξει ως σολίστ με τη  Συμφωνική Ορχήστρα της Βουδαπέστης, την Φιλαρμόνια Ορχήστρα της Σόφιας και τη Συμφωνική Ορχήστρα Georges Enescu. Έχει δώσει ατομικά ρεσιτάλ και έχει συνεργαστεί με σύνολα μουσικής δωματίου. Διδάσκει πιάνο στο Ορφείο ωδείο, στο Κολέγιο Αθηνών και στη Σχολή Μωραΐτη. ( Ωδείο Αθηνών)

Για τον Σταύρο Κόλλια έχουν γράψει:

……Τολμηρή, και πιανιστικά συναρπαστική, η πρόταση του πιανίστα Σταύρου Κόλλια.
Νίκος Δοντάς, μουσικοκριτική στην Καθημερινή

……Δίχως την παραμικρή σκιά ρουτινιάρικης αίσθησης, ήταν ένα πραγματικά απολαυστικό ρεσιτάλ. Μ’ έναν Ιδανικό συνδυασμό ακρίβειας, βαθιάς συγκινητικής αμεσότητας, τρυφερότητας αλλά και υψηλής τεχνικά και ιστορικά ενημερωμένης μουσικότητας…

(Γιάννης Σβώλος, μουσικοκριτική στην Εφημερίδα των Συντακτών)