content top

Ρεσιτάλ και εργαστήριο Σακουχάτσι από τον μάστερ Seiun Saruta

Ρεσιτάλ και εργαστήριο Σακουχάτσι από τον μάστερ Seiun Saruta
Ρεσιτάλ και εργαστήριο του ιαπωνικού παραδοσιακού μουσικού οργάνου σακουχάτσι από τον διακεκριμένο Ιάπωνα καλλιτέχνη και μάστερ Seiun Saruta διοργανώνονται τον Απρίλιο στην Αθήνα. Το ρεσιτάλ διοργανώνει η Πρεσβεία της Ιαπωνίας την Τρίτη 4 Απριλίου 2017 και ώρα 19.30 στην Αίθουσα Πολιτιστικών Εκδηλώσεων της Πρεσβείας (Εθνικής Αντιστάσεως 46, Χαλάνδρι). Η είσοδος είναι ελεύθερη. Κράτηση θέσης απαραίτητη (Τηλ. 210-6709901 e-mail: cultural@at.mofa.go.jp). Την Πέμπτη 6 Απριλίου 2017 στις 20.00 διοργανώνεται από το Ωδείο Φίλιππος Νάκας εργαστήριο σακουχάτσι με τον Seiun Saruta και μαθητές του στην Αίθουσα Συναυλιών Φίλιππος Νάκας (Ιπποκράτους 41, Αθήνα, τηλ. 210-3634000).  Η είσοδος είναι ελεύθερη. Ο Seiun Saruta ξεκίνησε τη μουσική του εκπαίδευση στην ηλικία των 14 ετών και μαθήτευσε κοντά σε εκλεκτούς δασκάλους της τέχνης του σακουχάτσι. Σήμερα ζει και εργάζεται ως μάστερ διδάσκαλος και είναι πρόεδρος του συλλόγου «Σακουχάτσι Ισσούι-κάι» στο νομό...

Συναυλία Τsugaru Shamisen

Το πολύ-αναμενόμενο Ρεσιτάλ του διεθνούς φήμης Ιάπωνα μουσικού και δεξιοτέχνη του Tsugaru Shamisen Κυρίου Κeisho Ohno πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία την περασμένη Παρασκευή 11 Νοεμβρίου στο Αμφιθέατρο του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β & Μ Θεοχαράκη. Από νωρίς άρχισε να συγκεντρώνεται μεγάλος αριθμός ενδιαφερόμενων (120 περίπου άτομα) για τα ιαπωνικά πολιτιστικά θέματα και κατ’εξοχήν για το shamisen που για πρώτη φορά έκανε την εμφάνιση του στην Ελλάδα. Η Ιαπωνική Πρεσβεία πρόσφερε σε όλους ένα ποτηράκι Sake κατά την είσοδο τους στο Ίδρυμα. Πριν από την έναρξη ο Πρέσβυς της Ιαπωνίας Κύριος Μasuo Nishibayashi απηύθυνε θερμό χαιρετισμό στο πολυπληθές κοινό, αναφέρθηκε με λίγα λόγια στο shamisen και τον διαπρεπή μουσικό. Επίσης αναφέρθηκε με θερμά λόγια στην επέτειο της συμπληρώσεως 60 χρόνων λειτουργίας του Ελληνο-Ιαπωνικού Συνδέσμου και το ικανοποιητικό έργο το οποίο επιτελεί για την προβολή της Ιαπωνίας και των πολιτιστικών παραδόσεων αυτής. Ιδιαίτερα δε τόνισε το γεγονός ότι το ρεσιτάλ είναι κατά κάποιο τρόπο το δώρο του στον Σύνδεσμο με την ευκαιρία του εορτασμού της ανωτέρω επετείου. Στην συνέχεια ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Κύριος Δήμος Βρατσάνος καλωσόρισε όλους τους παριστάμενους για την παρουσία τους στην μοναδική αυτή μουσική εκδήλωση, ευχαρίστησε θερμά τον Κύριο Ohno για την απόφαση του να συμπεριλάβει στο πρόγραμμα της φετινής περιοδείας του και την Αθήνα ως επίσης τον Πρέσβυ της Ιαπωνίας για την πολύτιμη υποστήριξη του έργου που επιτελεί ο Σύνδεσμος καθώς και την Μορφωτική Σύμβουλο της Πρεσβείας Κυρία Mao Shimizu για την εξαίρετη συνεργασία της. Μετά από τους σύντομους χαιρετισμούς άρχισε το πρόγραμμα του ο Κύριος Ohno, τον οποίον παρουσίασε ο συνεργάτης του Μορφωτικού Τμήματος της Πρεσβείας Κύριος Κίτσιος. Ο Κύριος Ohno άρχισε το πρόγραμμα του με την εκτέλεση τριών παραδοσιακών μουσικών έργων και στη συνέχεια σύγχρονων μουσικών έργων ιαπωνικού και διεθνούς ρεπερτορίου ακόμα και rock αποδεικνύοντας την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα του οργάνου όπως διαμορφώθηκε στην περιοχή Tsugaru της βορειότερο τμήμα της νήσου Honshu. Η δεξιοτεχνία του εξέπληξε το ακροατήριο που παρακολουθούσε με προσοχή και ενδιαφέρον την εκτέλεση του ρεπερτορίου του Μετά το πέρας της εκδηλώσεως ο καλλιτέχνης συνομίλησε με το κοινό και φωτογραφίστηκε με πολλούς εκ των θεατών. Την επόμενη μέρα κατά την διάρκεια φιλικού γεύματος που παράθεσε προς τιμή του ο Πρέσβυς στην κατοικία του ο Κύριος Οhno υποσχέθηκε να επισκεφθεί στο εγγύς μέλλον πάλι την Ελλάδα με το συγκρότημα του για μια σειρά...

Japonisme: Η επίδραση του Ιαπωνικού πολιτισμού στην Δυτική τέχνη

Την Τετάρτη 9 Νοεμβρίου και ώρα 19.30 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στο Αμφιθέατρο “ Αντώνης Τρίτσης “ ενώπιον πολυπληθούς ακροατηρίου η διάλεξη της Κυρίας Ντίνας Αναστασιάδου, γλύπτριας-ζωγράφου sumi, πρώην υποτρόφου της Ιαπωνικής Κυβέρνησης, με θέμα «Japonisme: Η επίδραση του Ιαπωνικού πολιτισμού στην Δυτική τέχνη». H ομιλήτρια με γλαφυρό λόγο ανέπτυξε το θέμα αναφέροντας ότι η επίδραση της Ιαπωνίας στην δυτική τέχνη ήταν τόσο άμεση και σχεδόν κατακλυσμιαία όσο ήταν και η επιρροή της Δύσης στην ιαπωνική ζωή. Μετά τον Αμερικανό Commodore Perry που άνοιξε την πύλη της Ιαπωνίας προς τον έξω κόσμο, το 1858 τελείωσε μια περίοδος διακοσίων χρόνων εθνικής απομόνωσης. Ένας πλούτος οπτικών πληροφοριών από την εξαιρετική ιαπωνική παράδοση της κεραμικής, της μεταλλοτεχνίας και της αρχιτεκτονικής, καθώς και ιαπωνικές ξυλογραφίες και ζωγραφική, έφτασαν στην Δύση και έφεραν μαζί τους συνταρακτικά νέες ιδέες για την σύνθεση, το χρώμα και το σχέδιο. Την κορυφή αυτού του κύματος την κατείχαν τα ξυλόγλυπτα χαρακτικά Ukiyo-e που σημαίνουν: «φευγαλέα ζωή». Τα θέματα του Ukiyo-e του 18ο-19ο αιώνα προέρχονταν από την καθημερινή ζωή, βασισμένα στην ιδέα ότι όλα είναι παροδικά. Οι Ιαπωνικές ξυλογραφίες μεταμόρφωσαν την τέχνη των ιμπρεσιονιστών, αποδεικνύοντας ότι τα απλά, παροδικά, καθημερινά θέματα θα μπορούσαν να παρουσιαστούν με ιδιαίτερους τρόπους που κατέρριπταν τις αρχές της ρεαλιστικής, «φωτογραφικής» αναπαράστασης. Η Αρτ Νουβώ (Art Nouveau), οι ιμπρεσιονιστές (Impressionists) και μετά-ιμπρεσιονιστές (Post-Impressionists), αλλά και οι συμβολιστές (Symbolists) θαύμαζαν τα επίπεδα, τα διακοσμητικά σχήματα αυτών των ξυλογραφιών, τα φωτεινά τους χρώματα, και τις ασύμμετρες συνθέσεις τους. Καλλιτέχνες όπως οι: Έντουαρτ Μανέ (Edourd Manet), Έντγκαρ Ντεγκά (Edgar Degas), Βίνσεντ Βαν Γκογκ (Vincent van Gogh), Τουλούζ Λωτρέκ (Toulouse Lautrec), Πωλ Γκογκέν (Paul Gauguin), Γκούσταβ Κλιμτ (Gustav Klimt), Έγκον Σίλε (Egon Schiele) και άλλοι, βαθιά επηρεασμένοι από τον Ιαπωνικό πολιτισμό, με τις επινοήσεις τους, άλλαξαν την πορεία της σύγχρονης τέχνης. Τα πρότυπα της Άπω Ανατολής επηρέασαν και επηρεάζουν τους Δυτικούς καλλιτέχνες ακόμη και σήμερα. Οι επιδράσεις αυτές συμπεριλαμβάνουν και την αρχιτεκτονική. Μεγάλοι αρχιτέκτονες όπως ο Φράνκ Λόιντ Ράιτ(Frank Lloyd Wright), ο Λούνβιχ Μίε Βαν Ντε Ρόχε (Ludwig Mies van der Rohe) και ο Μπρούνο Το (Bruno Taut) έφτιαξαν κατασκευές με δομή και σχεδιασμό παρόμοιο του Ιαπωνικού κτιρίου. Ο Ιαπωνισμός ήταν μια δύναμη που τόνωσε την ανάπτυξη της σύγχρονης τέχνης. Ο Ιαπωνισμός δεν είναι ένα στυλ, και δεν μπορούμε να τον κατατάξουμε σε καμιά συγκεκριμένη περίοδο. Μετά το πέρας της ομιλίας της ανωτέρω που κράτησε αμείωτο το μεγάλο ενδιαφέρον του...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟ – ΙΑΠΩΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΙΑΠΩΝΟ – ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΕΞΙΚΟΥ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΟΡΑΚΙΑΝΙΤΗ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟ – ΙΑΠΩΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΙΑΠΩΝΟ – ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΕΞΙΚΟΥ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΟΡΑΚΙΑΝΙΤΗ
Την Τετάρτη 26 Οκτωβρίου και ώρα 19.30 πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο “Αντώνης Τρίτσης “ του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων η παρουσίαση του Ελληνοιαπωνικού & Ιαπωνοελληνικού λεξικού από τον Κύριο Βασίλη Κορακιανίτη, πρώην ανώτερο στέλεχος της Ιαπωνικής Πρεσβείας, ενώπιον ενός 40μελούς εκλεκτού κοινού. Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τον Ελληνο-Ιαπωνικό Σύνδεσμο με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Ιαπωνίας, του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων ( ΟΠΑΝΔΑ ). Τον συγγραφέα παρουσίασε ο Πρόεδρος του Ελληνο-Ιαπωνικού Συνδέσμου Κύριος Δήμος Βρατσάνος ,ο οποίος στην σύντομη ομιλία του εξήρε τις μεγάλες και φιλότιμες προσπάθειες που κατέβαλε ο συγγραφέας επί μίαν 40ετίαν περίπου για την συγγραφή του. Θα έπρεπε να αναφερθεί ότι το λεξικό αυτό είναι το μοναδικό που κυκλοφορεί στην Ελλάδα και αποτελεί πολίτιμο βοήθημα με ιδιαίτερη σημασία για όλους εκείνους οι οποίοι ασχολούνται σοβαρά με την εκμάθηση της ιαπωνικής γλώσσας. Το έργο το χαρακτήρισε έργο ζωής του Β,Κορακιανίτη. Στην συνέχεια παρουσίασε στο κοινό τους κ.κ Κωνσταντίνο Βάσση, Πρέσβυ ε.τ. διακεκριμένο ποιητή και συγγραφέα και Στυλιανό Παπαλεξανδρόπουλο, τακτικό καθηγητή του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών-ιαπωνολόγο, οι οποίοι μετά την παρουσίαση του λεξικού προέβησαν στον σχολιασμό του με λίαν επαινετικά σχόλια αποδίδοντας ιδιαίτερη σημασία στο γεγονός ότι είναι αποτέλεσμα της επιμελούς και αόκνου εργασίας ενός μόνο ανθρώπου με υψηλούς στόχους να συμβάλει και αυτός στην επιτυχή προσέγγιση των δύο φίλων λαών Ελλάδος και Ιαπωνίας με την αλληλοκατανόηση μέσω της γνώσης της γλώσσας. Ο συγγραφέας με την άνετη και γλαφυρή ομιλία του αναφέρθηκε στην ιστορία και στους λόγους που τον ώθησαν στις προσπάθειες του να επιτελέσει το έργο της συγγραφής του λεξικού και δεν παρέλειψε να εκφράσει τις θερμές του ευχαριστίες του σε όσους τον ενθάρρυναν και τον βοήθησαν συμβουλευτικά στο έργο του-ιάπωνες διπλωμάτες της Πρεσβείας και έλληνες- γνώστες ιδιαίτερων γλωσσικών δυσχερειών στην ακριβή απόδοση των εννοιών των λέξεων. Η παρουσίαση, αν και διέφερε από τις συνήθεις λόγω του εξειδικευμένου θέματος της , συγκέντρωσε το μεγάλο ενδιαφέρον του ακροατηρίου που αντάμειψε τον ομιλητή μετά το πέρας της με παρατεταμένο θερμό χειροκρότημα. Κατωτέρω παρατίθεται το κείμενο της παρουσιάσεως για όσους δεν κατάφεραν να παρευρεθούν στην ενδιαφέρουσα αυτή εκδήλωση. ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΟΡΑΚΙΑΝΙΤΗ ΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΣΤΙΣ 26/10/2016 ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟ – ΙΑΠΩΝΙΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟ – ΙΑΠΩΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΙΑΠΩΝΟ – ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΕΞΙΚΟΥ ΤΟΥ Κυρίες και κύριοι, Είναι μεγάλη τιμή για μένα αυτή η δυνατότητα να παρουσιάσω το Ελληνο –...

Συναυλία Shamisen Κυρίου Keisho Ohno

Σας υπενθυμίζομε ότι την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου και ώρα 21.00 θα πραγματοποιηθεί η πολυαναμενόμενη Συναυλία του γνωστού Ιάπωνα σολίστ του παραδοσιακού εγχόρδου οργάνου Shamisen Κυρίου Keisho Ohno στο Αμφιθέατρον του Ιδρύματος Καλών Τεχνών & Μουσικής Β & Μ Θεοχαράκη.Τόσο για το Tsugaru Shamisen οσο και για τον διεθνούς φήμης καλλιτέχνη έχουν ήδη δημοσιευθεί σχετικά άρθρα στην ιστοσελίδα και το fb του Συνδέσμου. Η Συναυλία πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Πρεσβείας τηςΙαπωνίας, του Ελληνο-Ιαπωνικού Συνδέσμου, του Ιδρύματος Θεοχαράκη και των Ιαπωνικών Αερογραμμών ANA ( All Nippon Airways ) και με χορηγό επικοινωνίας την Εφημερίδα Καθημερινή. Δεν θα πρέπει να λείψει κανείς από τους πολυπληθείς λάτρεις της Ιαπωνίας και του πολιτισμού της, καθόσον για πρώτη φορά διάσημος καλλιτέχνης, που πραγματοποιεί περιοδεία στην Ευρώπη, θα ερμηνεύσει με σύγχρονη τεχνική παραδοσιακά και σύγχρονα μουσικά έργα με το Tsugaru Shamisen, το οποίο σήμερα έχει γίνει τόσο δημοφιλές όχι μόνο στην Ιαπωνία αλλά και στην Ευρώπη και την...

« Παλαιότερα άρθρα